top of page

הגשת חומר לבדיקה

במסך הראשי, לחצו על הכפתור "יצירת תיק / חישוב חדש". פעולה זו תפתח את הוויזרד להעלאת מסמכים.

 

חשוב!

איך להתחיל?

כדי להתחיל בעבודה, יש לכם שתי אפשרויות:

  • לכניסה למערכת: לחצו כאן כדי להעלות מסמכים ולהפיק דוח בודק שכר.

  • לקריאה נוספת: לחצו כאן למעבר לפרק הבא במדריך למשתמש.

הגשת פניה חדשה

יש לפתוח בקשה לחישוב רק עבור אותו סוג עובדים ואותם מאפיינים, כגון הסכם קיבוצי וסוג העסקה. לדוגמה: כל עובדי שמירה העובדים לפי שעות נוספות גלובליות ניתן להגיש ביחד.

כלומר, במידה ויש יותר מסוג אחד של עובדים נא להגיש אותם בנפרד. לדוגמה: עובדי ניקיון ועובדי שמירה

השלב הראשון: הזנת פרטי המעסיק


בשלב זה יש להזין מידע בסיסי על המעסיק לצורך חישוב הנתונים:

  • שם המעסיק – הזינו את שם המעסיק כפי שהוא מופיע במסמכים הרשמיים.

  • (חייב להיות בן 9 ספרות)ח.פ. מעסיק – מספר הח.פ. של המעסיק לזיהוי במערכת.

  • כתובת המעסיק – הכתובת הפיזית של מקום העבודה של העובדים הנבדקים

  • כמות עובדים במסגרת החוזה – סך מספר העובדים בחוזה - לא הכמות שנבדקת.

  • תשלום דמי הבראה – בחירת אופן תשלום דמי ההבראה (חודשי/שנתי).

  • בחירת הסכם קיבוצי – יש לבחור את ההסכם הקיבוצי המתאים לענף בו פועל המעסיק.
     

איך לבחור את ההסכם הקיבוצי המתאים?

  • אם אתם לא בטוחים איזה הסכם קיבוצי לבחור, ניתן לבדוק מול מחלקת משאבי אנוש של המעסיק.

  • כרגע, אנחנו מטפלים ב 3 סוגים שונים של הסכמים:  דין כללי, שמירה וניקיון. ניתן להוסיף עוד לפי דרישה, כתבו לנו

נתוני מעסיק כללים

לאחר מילוי הפרטים, לחצו "הבא" כדי להמשיך לשלב הבא בוויזרד, בו תידרשו להזין מידע נוסף על העסקה ושעות נוספות.

ימי ושעות העסקה
 

חשוב לדעת: כל השדות כאן ניתנים לעריכה בהתאם לנתוני החוזים בפועל.

בשלב זה יש להזין מידע על שעות וימי העבודה של העובדים:

  • כמות שעות שבועיות – מספר השעות הכולל שהעובדים עובדים בשבוע. 42 שעות הוא נתון המוגדר על פי חוק. ניתן להקטין את הפרמטר הזה על מנת לשלם שעות נוספות מוקדם יותר

  • כמות שעות רגילות ביום – מספר השעות הרגילות ליום עבודה. נתון ברירת המחדל הוא 8.4 לעובדים 5 ימי עבודה בשבוע.  ניתן לשנות את המספר ל 9, אז המערכת תחשב שעות רגילות ל 4 ימי עבודה לפי 9 שעות ביום עבודה נוסף לפי 6 שעות. לעובדים 6 ימי עבודה ניתן לשנות את הפרמטר ל 8, אז המערכת תחשב שעות רגילות ל 5 ימים לפי 8 שעות, ויום נוסף לפי שעתיים. שעות שבוצעו מעבר לשעות אלו יחושבו כשעות נוספות.

  • כמות שעות רגילות בעבודת לילה – יש להזין את כמות השעות בהן העובדים מועסקים בלילה. נתון ברירת המחדל הוא 7 שעות, על פי חוק. ניתן להקטין אותו על מנת לתת שעות נוספות לאחר פחות שעות עבודה.

  • כמות ימי עבודה שבועיים – מספר הימים בשבוע בהם העובדים עובדים.

  • כמות מקסימום שעות נוספות ביום – מספר השעות הנוספות המקסימלי שניתן לעבוד ביום, על פי חוק.

  • כמות מקסימום שעות נוספות בשבוע – מספר השעות הנוספות המקסימלי, שניתן לעבוד בשבוע, על פי חוק.

  • כמות מקסימום שעות נוספות בחודש – סך השעות הנוספות המקסימלי בחודש, על פי חוק.

  • הפסקה לא לתשלום – זמן הפסקה שיש לנכות משעות לתשלום.

  • כמות שעות מינימלית להורדת הספקה – במקרה של הורדת זמן להפסקות, ניתן להגדיר מינימום שעות עבודה ליום, שאחריהם המערכת תקזז את זמן ההפסקה. לדוגמה, אם להגדיר 5, אז ההפסקה תקוזז רק במשמרות שאורכן היא מעל 5 שעות .

  • פער בין משמרות – מספר השעות שצריך להיות בין משמרת למשמרת. אם הפער קטן מכך, אז משמרת תחושב כהמשך של המשמרת הקודמת

  • רכיב שעות חודשי ממוצע – מספר השעות הכולל בממוצע לחודש, על פי חוק.

     

ימים ושעות העסקה

לאחר השלמת המידע, לחצו "הבא" כדי להמשיך לשלב הבא.
 

תעריפי שעות נוספות

גם במסך זה כבר מוזנים פרמטרים ברירת מחדל נקבעו על פי חוק.

 בשלב זה עליכם להזין את אחוזי התשלום עבור שעות נוספות:

  • תעריף שעות נוספות לשעתיים הראשונות – אחוז התוספת עבור השעתיים הראשונות של עבודה מעבר לשעות הרגילות.

  • תעריף שעות נוספות ליתר השעות – אחוז התוספת עבור כל שעה נוספת מעבר לשעתיים הראשונות.

  • תעריף שעות נוספות לשעתיים הראשונות בשבת או חג – אחוז התוספת עבור השעתיים הראשונות של עבודה ביום שבת או חג.

  • תעריף שעות נוספות ליתר השעות בשבת או חג – אחוז התוספת עבור כל שעה נוספת מעבר לשעתיים הראשונות ביום שבת או חג.


בנוסף, ניתן לסמן את האפשרות "תשלום חג בשלושה חודשים ראשונים", אם העובדים זכאים לתשלום חג גם בתחילת העסקתם.
 

אחוזי תשלום שעות נוספות

חשוב לדעת: תעריפים אלו נקבעים על פי חוקי העבודה והסכמים קיבוציים, ויש לוודא שהם מתאימים לחוזי העובדים.

מנוחות וחגים

בשלב זה יש להזין את שעות המנוחה השבועית והחגים הרלוונטיים לעובדים:

  • התחלת מנוחה שבועית – יש לבחור את יום ושעת תחילת המנוחה השבועית, למשל שישי ב-16:00.

  • סיום מנוחה שבועית – יש להגדיר את שעת הסיום של המנוחה השבועית, שחייבת להימשך 36 לפחות

  • התחלת חגים – שעת ההתחלה המוגדרת לתחילת חגים.

  • סיום חגים – שעת הסיום המוגדרת לחגים, בהתאם לכללי ההסכמים הקיבוציים או חוזה העבודה.

חשוב לדעת:

  • מנוחה שבועית נקבעת בהתאם לדת העובד ולחוקי העבודה החלים עליו.

  • ניתן להגדיר זמני חגים מותאמים אישית במידה והם שונים מברירת מחדל.

הגדרת חגים וימי מנוחה

לאחר מילוי הפרטים, לחצו "הבא" כדי להמשיך לשלב הבא.

העלאת מסמכים

בשלב זה יש להעלות את כל המסמכים הנדרשים לבדיקה. המסך כולל כפתורי העלאה לכל סוג מסמך רלוונטי:

  • תלושי שכר – יש להעלות קבצים חודשיים הכוללים פירוט משכורות העובדים.

  • דוחות נוכחות – העלאת דוחות שעות העבודה של העובדים.

  • אסמכתאות לתשלומי מס הכנסה, ביטוח לאומי ואישור רו"ח – מסמכים המאשרים את ההפרשות והתשלומים.

  • אסמכתאות על ניקוי רשות – מסמכים המעידים על ניכויים שנעשו מהשכר.

  • אסמכתאות לתשלומי שכר במועד – יש להעלות אישורים על כך שהשכר שולם במועד שנקבע בחוק.

  • חוזה מול נותן שירות – יש להעלות חוזה התקשרות לשירותים הרלוונטיים, בהתאם לדרישות החוק וההסכמים החלים.

  • רישיון קבלן בתוקף – יש להעלות רישיון קבלן בתוקף.

  • הודעה לעובד על תנאי עבודה – מסמך המציין את תנאי העבודה של העובדים.

  • תעודות זהות וספח העובדים – נדרש לצורך אימות זהות העובדים.

  • דוח רכיבי שכר שנה אחורה – דוח רכיב השכר המופק ממערכת תלושי שכר.

  • אישור הפקדה לקופות פנסיה וקופות גמל ואישור רו"ח – לאימות הפקדות לחסכונות הפנסיוניים.

העלאת קבצים לבדיקה

חשוב לדעת:

  • העלאת כל המסמכים היא שלב הכרחי להמשך הבדיקה.

  • ניתן להעלות קובץ ע''י לחיצה ובחירת קובץ מהמחשב או על ידי גרירת הקובץ למקום המיועד.

  • לאחר העלאת המסמכים, לחצו "שלח" כדי לסיים את תהליך הגשת הבדיקה.

  • שליחת מסמכים ברורים ונקיים לבדיקה יזרזו את התהליך, יביאו לתוצאות נכונות ויחסכו לנו שאלות מיותרות

סטטוסים אפשריים במערכת

לאחר שליחת הבדיקה, כל חישוב יקבל סטטוס בהתאם להתקדמות התהליך:

  • חדש – הפניה התקבלה במערכת.

  • בתהליך – המערכת החלה טיפול בפניה.

  • נשלח לסריקה – המסמכים נשלחו ללימוד המערכת והפקת הנתונים.

  • סריקה הסתיימה – הפקת הנתונים הסתיימה בהצלחה.

  • החישוב בוצע – המערכת סיימה לבצע את כלל החישובים והחומר הועבר לבדיקה של בודק שכר מוסמך.

  • דוח מוכן – התהליך הסתיים, ניתן לצפות בדוח בודק השכר עם כל הנספחים.

  • שגיאה – ארעה שגיאה, וצוות התמיכה הטכנית כבר מטפל בנושא.


חשוב לדעת: ניתן לעקוב אחר הסטטוס של כל חישוב במסך הראשי של המערכת, ולעדכן את צוות התמיכה במקרה של עיכובים או שאלות.

להמשך לפרק הבא לקבלת דוח בודק שכר לחץ כאן

bottom of page